Betalings og leveringsbetingelser

Når du handler hos mig

Nette vil jeg gerne gø­re det til en god og tryg op­le­vel­se at hand­le. Jeg sæt­ter kun­de­ser­vi­ce i høj­sæ­det og be­stræ­ber mig på, at du fø­ler dig godt be­hand­let. Har du spørgsmål om smyk­kerne, eller er du i tvivl om størrelse eller farve, sender jeg gerne ekstra oplysninger og billeder pr. mail. Bor du i nærheden, er du ligeledes velkommen til efter aftale, at komme forbi for at se varerne og eventuelt handle. Hvis leveringstid ikke er oplyst ved smykkerne, er der tale om lagervarer, som kan leveres inden for 1-2 arbejdsdage. Hvis jeg ikke kan levere det ønskede antal, kontakter jeg dig umiddelbart efter bestillingen for at aftale nærmere. Henvendelser besvares som regel inden for 24 timer.

Telefon Telefontid

Jeg træffes bedst mellem kl. 10-16 på hverdage, ellers kan du altid lægge en besked på telefonsvareren eller sende mig en E-mail, så ringer jeg tilbage til dig. Anvend eventuelt min kontaktformular.
Border

Bestilling og betaling

Dankort Dankort Al betaling foregår normalt med Dankort og er gebyrfrit. Bestillinger registreret inden kl. 14.00 på hverdage, afsendes normalt samme dag. Beløbet vil først blive trukket på din konto, når varerne afsendes.
PayPal PayPal Visa Visa Elektron Mastercard American Express
Du kan også vælge at betale med PayPal, men der vil så blive pålagt et gebyr på 3,4% + 2,60 DKK som jeg vil blive opkrævet af PayPal.
Bankoverførsel Bankoverførsel Er du en institution, eller kan du af andre grunde ikke betale med Dankort, kan du lave en aftale om, at du ønsker at betale med bankoverførsel Har du en sådan aftale, vil der på kun­de­in­for­ma­ti­ons­si­den blive åbnet mulighed herfor. Varerne pakkes og afsendes først, når jeg har registreret din betaling. Du skal være opmærksom på, at der kan gå 1-2 dage før jeg kan registrere din betaling.
Bor du i nærheden, er du velkommen til selv at se og afhente dine varer, og samtidigt spare portoen. Nemmere kan det næsten ikke være.
Showroom
Min adresse er:
Nette Design
Byengen 121
2980 Kokkedal

Border

Priser og fragt

Alle priser er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. De anførte priser er danske kroner (DKK) inkl. moms. Porto udregnes på baggrund af de bestilte varers samlede vægt. Der tillægges porto på Ordrelisten, hvor du har mulighed for at se, hvor meget din ordre vejer, samt hvad du skal betale i forsendelse, inden du betaler. Porto opkræves i henhold til aktuelle priser fra PostNord dog minimum kr. 16,-

Er forsendelsen over 2 kg. eller er det samlede ordrebeløb over kr. 300,- vil det altid blive sendt som pakkepost. PostNord
Vælger du UDEN omdeling enten til Posthus/Postbutik eller Pakkeboksen, sparer du ca. kr. 20,-
Hvis du selv angiver, at du ønsker pakken lagt i skur på trappe eller lignende, er det helt på eget ansvar, hvis pakken forsvinder. (Dette i følge Post Danmarks regler)
PostNord

Norsk flag Svensk flag Islandsk flag Grønlandsk flag Færøsk flag EU flag For forsendelse til udlandet vil for­sen­del­ses­om­kost­nin­ger­ne ligeledes vises i Ordrelisten, når du indtaster din adresse, inden din bestillingen afsendes.
Border

Fortrydelsesret

Beklager Hvis du vælger at for­try­de et køb, skal du meddele mig det inden 14 dage fra modtagelsestidspunktet. Du har her­ef­ter 14 dage til at re­tur­ne­re va­rer­ne i væsentlig samme stand og mængde, som du modtog dem. Varerne skal altså ligge i den indpakning du har modtaget dem, og må ikke være brugt, ændret eller beskadiget. For færdige smykkers vedkommende har du naturligvis lov til at prøve dem, som du ville i en fysisk butik, men du må ikke have gået med dem. For smykkedeles vedkommende må de ikke have været anvendt i et smykke. Strenge med stene eller perler skal altså være intakte. Vurderes det, at varen er forringet, vil der ske en reduktion af det tilbagebetalte. Kan varen ikke videresælges, er den værdiløs, og du er derfor ikke berettiget til at få dine penge tilbage. Du bør derfor overveje, om du vil benytte din fortrydelsesret i den situation. Det er Nette Design der vurderer varens mulige værdiforringelse. Fortrydelsesretten gælder varer solgt som fjernsalg til private - det gælder ikke afhentede varer, og heller ikke varer solgt til virksomheder.
Når varerne er modtaget retur og godkendt, refunderes hele købsprisen.
Hvis du fortryder aftalen og skal returnere varen, er det som udgangspunkt dig, der skal betale for returneringen.
Hvis du undlader at modtage varen eller afhente den på posthuset/Pakkeboksen, vil Nette Design i første omgang komme til at betale returportoen, men vi har i disse tilfælde ret til at fratrække denne omkostning i det beløb, du skal have tilbage.
Skal pakken sendes igen og fejlen ligger hos os, vil vi selvfølgelig afholde udgiften ved anden forsendelse.
Hvis du ønsker at returnere nogle varer efter de 14 dages returret, tager vi et ekspeditionsgebyr på kr. 50,-. Der kan i et sådant tilfælde kun returneres varer til os ved forudgående aftale.
Husk at oplyse fakturanummer og bank-kon­to­num­mer, såfremt du har betalt med bank­over­før­sel. Har du betalt med Dankort, tilbageførers pengene automatisk til din konto. Specialfremstillede eller tilrettede smykker tages ikke retur. Her gælder fortrydelsesretten kun, indtil du accepterer, at jeg påbegynder arbejdet. Det samme er gældende for varer, der sælges i afklippede mål som f.eks. lædersnører og kæder. Du har IKKE bytteret. Beløbet for re­tur­ne­re­de varer vil altid blive refunderet til din konto.
Ved fortrydelse kan du eventuelt anvende denne Standardfortrydelsesformular

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: nette@nettedesign.dk. Border

Reklamationer

Hvis en vare er beskadiget under transporten, eller har du en anden reklamation, kontakt mig da straks pr. telefon eller e-mail. Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Du skal dog reklamere i rimelig tid efter, du har konstateret manglen. Ved berettigede reklamationer re­fun­de­rer jeg rimelige fragtomkostninger i for­bin­del­se med returnering af varen. Ved reklamation skal hele varen returneres, og ikke kun en del heraf.
Border

E-Mærke

Jeg har ikke E-mærke af følgende grunde:
  1. Da jeg allerede er blevet godkendt af Nets til at have kortbetaling opfylder jeg lovens mange strenge krav til at have en internetshop. Disse bliver opdateret løbende og ajourført.
  2. Det koster en del penge pr. år og samtidig må jeg ikke have mulighed for forudbetaling via bankoverførsel, hvilket mange institutioner har lavet aftale om, så derfor siger jeg nej tak!

Border

Persondatapolitik

Der anvendes logstatistik på hjemmesiden, hvilket betyder at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende hjemmesiden har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af hjem­me­si­den dette forlades mm. På min hjemmeside anvendes logstatistik alene med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionaliteter, således at det løbende kan forbedres i forhold til de besøgende der skal navigere rundt på siderne.
Dine personlige oplysninger For at du kan fortage et køb hos mig, må du nødvendigvis oplyse følgende personlige op­lys­nin­ger: Jeg foretager registreringen af disse per­son­op­lys­nin­ger, kun med det formål at kunne levere varen til dig og for at kunne sende dig ny­heds­bre­ve, såfremt du har ønsket dette. Personoplysningerne registreres hos mig og opbevares i 5 år.
(5 år p.gr.af krav fra bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes.
Kun jeg har adgang til de oplysninger, der re­gi­stre­res om dig. Jeg opbevarer og transmitterer ikke disse kun­de­op­lys­nin­ger krypteret. Oplysningerne afgivet til mig videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og jeg registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos mig, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er re­gi­stre­ret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til mig via e-mail
Sikkerhed og dine rettigheder ved køb på Internettet Det er i alles interesse, at forbrugerne kender til deres rettigheder og sikkerhed ved handel på nettet. Der er flere gode uafhængige ressourcer, hvor du kan lære mere. Hvis du føler dig usikker ved at handle på Internettet, opfordrer jeg dig til at kigge på disse hjemmesider: Forbrugerstyrelsen Forbrugerrådet
Border
©2005 Lianee Design