Betalings og leveringsbetingelser

Når du handler hos mig

Nette vil jeg gerne gøre det til en god og tryg oplevelse at handle. Jeg sætter kundeservice i højsædet og bestræber mig på, at du føler dig godt behandlet. Har du spørgsmål om smykkerne, eller er du i tvivl om størrelse eller farve, sender jeg gerne ekstra oplysninger og billeder pr. mail. Bor du i nærheden, er du ligeledes velkommen til efter aftale, at komme forbi for at se varerne og eventuelt handle. Hvis leveringstid ikke er oplyst ved smykkerne, er der tale om lagervarer, som kan leveres inden for 1-2 arbejdsdage. Hvis jeg ikke kan levere det ønskede antal, kontakter jeg dig umiddelbart efter bestillingen for at aftale nærmere. Henvendelser besvares som regel inden for 24 timer.

Telefon Telefontid

Jeg træffes bedst mellem kl. 10-16 på hverdage, ellers kan du altid lægge en besked på telefonsvareren eller sende mig en E-mail, så ringer jeg tilbage til dig. Anvend eventuelt min kontaktformular.
Border

Bestilling og betaling

Dankort Dankort Al betaling foregår normalt med Dankort og er gebyrfrit. Bestillinger registreret inden kl. 14.00 på hverdage, afsendes normalt samme dag. Beløbet vil først blive trukket på din konto, når varerne afsendes.
PayPal PayPal Visa Visa Elektron Mastercard American Express
Du kan også vælge at betale med PayPal, men der vil så blive pålagt et gebyr på 3,4% + 2,60 DKK som jeg vil blive opkrævet af PayPal.
MobilePay MobilePay I vores Showroom kan du betale md MobilePay.
Denne mulighed vil også blive tilgængelig på webshoppen på et senere tidspunkt

Bankoverførsel Bankoverførsel Er du en institution, eller kan du af andre grunde ikke betale med Dankort, kan du lave en aftale om, at du ønsker at betale med bankoverførsel Har du en sådan aftale, vil der på kundeinformationssiden blive åbnet mulighed herfor. Varerne pakkes og afsendes først, når jeg har registreret din betaling. Du skal være opmærksom på, at der kan gå 1-2 dage før jeg kan registrere din betaling.
Bor du i nærheden, er du velkommen til selv at se og afhente dine varer, og samtidigt spare portoen. Nemmere kan det næsten ikke være.
Showroom
Min adresse er:
Nette Design
Rungstedvej 11
2970 Hørsholm

Border

Post Danmark Priser og fragt

Alle priser er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. De anførte priser er danske kroner (DKK) inkl. moms. Porto udregnes på baggrund af de bestilte varers samlede vægt. Der tillægges porto på Ordrelisten, hvor du har mulighed for at se, hvor meget din ordre vejer, samt hvad du skal betale i forsendelse, inden du betaler. Porto opkræves i henhold til aktuelle priser fra Post Danmark dog minimum kr. 18,-

(Du vil i visse tilfælde betalte lidt mere end den påsatte porto) Er forsendelsen over 2 kg. eller er det samlede ordrebeløb over kr. 600,- vil det altid blive sendt som pakkepost. Bemærk, at vore priser for forsendelse af postpakker ligger noget undet Post Danmarks listepriser.
Vælger du UDEN omdeling enten til Posthus/Postbutik eller Pakkeboksen, sparer du kr. 20,-
Hvis du selv angiver, at du ønsker pakken lagt i skur på trappe eller lignende, er det helt på eget ansvar, hvis pakken forsvinder. (Dette i følge Post Danmarks regler)
Norsk flag Svensk flag Islandsk flag Grønlandsk flag Færøsk flag EU flag For forsendelse til udlandet vil forsendelsesomkostningerne ligeledes vises i Ordrelisten, når du indtaster din adresse, inden din bestillingen afsendes.
Border

Fortrydelsesret

Beklager Du har 14 dages returret på varerne, regnet fra dagen, du har modtaget dem. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varerne i væsentlig samme stand og mængde, som du modtog dem. Varerne skal altså ligge i den indpakning du har modtaget dem, og må ikke være brugt, ændret eller beskadiget. For færdige smykkers vedkommende har du naturligvis lov til at prøve dem, som du ville i en fysisk butik, men du må ikke have gået med dem. For smykkedeles vedkommende må de ikke have været anvendt i et smykke. Strenge med stene eller perler skal altså være intakte. Vurderes det, at varen er forringet, vil der ske en reduktion af det tilbagebetalte. Kan varen ikke videresælges, er den værdiløs, og du er derfor ikke berettiget til at få dine penge tilbage. Du bør derfor overveje, om du vil benytte din fortrydelsesret i den situation. Det er Nette Design der vurderer varens mulige værdiforringelse.Fortrydelsesretten gælder varer solgt som fjernsalg til private - det gælder ikke afhentede varer, og heller ikke varer solgt til virksomheder.
Når varerne er modtaget retur og godkendt, refunderes hele købsprisen.
Hvis du fortryder aftalen og skal returnere varen, er det som udgangspunkt dig, der skal betale for returneringen.
Hvis du undlader at modtage varen eller afhente den på posthuset/Pakkeboksen, vil Nette Design i første omgang komme til at betale returportoen, men vi har i disse tilfælde ret til at fratrække denne omkostning i det beløb, du skal have tilbage.
Skal pakken sendes igen og fejlen ligger hos os, vil vi selvfølgelig afholde udgiften ved anden forsendelse.
Hvis du ønsker at returnere nogle varer efter de 14 dages returret, tager vi et ekspeditionsgebyr på kr. 50,-. Der kan i et sådant tilfælde kun returneres varer til os ved forudgående aftale.
Husk at oplyse fakturanummer og bank-kontonummer, såfremt du har betalt med bankoverførsel. Har du betalt med Dankort, tilbagefører PBS pengene til din konto. Specialfremstillede eller tilrettede smykker tages ikke retur. Her gælder fortrydelsesretten kun, indtil du accepterer, at jeg påbegynder arbejdet. Det samme er gældende for varer, der sælges i afklippede mål som f.eks. lædersnører og kæder. Du har IKKE bytteret. Beløbet for returnerede varer vil altid blive refunderet til din konto.
Ved fortrydelse kan du eventuelt anvende denne Standardfortrydelsesformular
Border

Reklamationer

Hvis en vare er beskadiget under transporten, eller har du en anden reklamation, kontakt mig da straks pr. telefon eller e-mail. Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Du skal dog reklamere i rimelig tid efter, du har konstateret manglen. Ved berettigede reklamationer refunderer jeg rimelige fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen. Ved reklamation skal hele varen returneres, og ikke kun en del heraf.
Border

E-Mærke

Jeg har ikke E-mærke af følgende grunde:
  1. Da jeg allerede er blevet godkendt af PBS til at have kortbetaling opfylder jeg lovens mange strenge krav til at have en internetshop. Disse bliver opdateret løbende og ajourført.
  2. Det koster en del penge pr. år og samtidig må jeg ikke have mulighed for forudbetaling via bankoverførsel, hvilket mange institutioner har lavet aftale om, så derfor siger jeg nej tak!

Border

Persondatapolitik

Der anvendes logstatistik på hjemmesiden, hvilket betyder at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende hjemmesiden har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af hjemmesiden dette forlades mm. På min hjemmeside anvendes logstatistik alene med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionaliteter, således at det løbende kan forbedres i forhold til de besøgende der skal navigere rundt på siderne.
Dine personlige oplysninger For at du kan fortage et køb hos mig, må du nødvendigvis oplyse følgende personlige oplysninger: Jeg foretager registreringen af disse personoplysninger, kun med det formål at kunne levere varen til dig og for at kunne sende dig nyhedsbreve, såfremt du har ønsket dette. Personoplysningerne registreres hos mig og opbevares i 5 år.
(5 år p.gr.af krav fra bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes.
Kun jeg har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Jeg opbevarer og transmitterer ikke disse kundeoplysninger krypteret. Oplysningerne afgivet til mig videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og jeg registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos mig, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til mig via e-mail
Sikkerhed og dine rettigheder ved køb på Internettet Det er i alles interesse, at forbrugerne kender til deres rettigheder og sikkerhed ved handel på nettet. Der er flere gode uafhængige ressourcer, hvor du kan lære mere. Hvis du føler dig usikker ved at handle på Internettet, opfordrer jeg dig til at kigge på disse hjemmesider: Forbrugerstyrelsen Forbrugerrådet
Border
©2005 Lianee Design